صفحات

سخت است فهماندن چیزی به کسی که در قبال نفهمیدنش پول می گیرد. (احمد شاملو)

۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

آزاد مردی از تبار زحمتکشان به ابدیت پیوست

داد نورانی رزمنده ای که سال ها همچون صخره در مقابل توفان ها ایستاد و با رزمیدنش در راه آزادی و برابری راه و روش تازۀ زندگی را برای همفکرانش به یادگار گذاشت. چند روزیست که آنان را در سیاهترین روزهای تاریخ کشور ما تنها گذاشته و جایگاه اش در میان دوستانش خالی احساس می شود. نورانی که مدت سه دهه از زندگی پربار مبارزاتی اش میگذشت دیگر روزگار مجال بیشتری برایش نداد. او با تلاش و جدیت اش نشان داد که از بُرش دیگریست. درخشش او در میان انبوه ستارگان درخشان راه آزادی و برابری بر فراز آسمان وطن ما نورانی تر است. تاریخ هیچگاه او را فراموش نخواهد کرد، زیرا در برابر توفانها همچون صخره ایستاد و پاسخ هر موج را با استواری داد. او با گذشت زمان به الگوی نایاب برای همکاران و همرزمانش مبدل گشت.

در کنار همه مشخصات بارزی که  در وجودش نهفته داشت یکی هم رفیق دوستی اش بود. رفیق دوستی و از خودگذری او بی مانند بود، با آنکه حجم زیاد کار وقت را از نزدش بی مکثی می ربود، اما هیچ زمانی دوستانش را از یاد نبرده و در هر حال و شرایطی از دوستان همکارش احوال میگرفت، و زمانی می توانستی به ارزش اش پی ببری که مانده و خسته از سفر می رسیدی؛ ناگهان زنگ تلیفون به صدا درآمده و جویای احوالت میشد.

آری نبود وی بیشتر از هر آنچه که تصورش را بکنی در جمع همفکران و دوستانش احساس می شود. با کلمات نمیتوان اوصاف و ابعاد گسترده و وسیع زندگی پربارش را در چند سطری گنجاند. نورانی کتابی بود که هر کلمه اش درس ایثار و فداکاری داشت. او در هیچ زمانی رسالت تاریخی دفاع از طبقات محروم و زحمتکش را فراموش نکرد. نورانی به معنی واقعی کلمه آموزگار، شاعر، نویسنده، منتقد، تحلیلگر و از همه مهمتر یک انسان مبارز بود که جایگاه اش در تاریخ مبارزاتی وطن ما برای سالها خالی خواهد ماند.

نمیتوان با تأثر و زانوی غم در بغل کشیدن دَین خود را در برابرش ادا و حق رسانی کرد، بلکه با تداوم بخشیدن به آرمانهایش است که میتوان گل بوته های آرزوهایش را آبیاری نموده و یکبار دیگر با وی تعهد بست که راه اش را بی رهرو نخواهیم گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست: