صفحات

سخت است فهماندن چیزی به کسی که در قبال نفهمیدنش پول می گیرد. (احمد شاملو)

۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

پیام های تسلیت به مناسبت جاودانه شدن زنده یاد داد نورانی


پورتال "افغانستان آزاد- آزاد افغانستان"
هفدهم جولای 2011


پیام تسلیت
مبارز نستوه «داد نورانی» رخ در نقاب کشید

با کمال تأسف و تألم اطلاع حاصل کردیم که شاعر و نویسندۀ آزادیخواه و مبارز و همکار بسیار گرانقدر پورتال "افغانستان آزاد- آزاد افغانستان" که عمر گرانمایۀ خود را صرف مبارزه در راه تحقق آرمانهای وطنخواهانه و ملی سپری نمود، بر اثر سکتۀ قلبی در کابل با زندگی وداع کرده و گروه عظیم دوستان و همرزمان خود را به سوگ جانگداز نشاند.
پورتال "افغانستان آزاد- آزاد افغانستان" این ضایعۀ بزرگ را به فامیل و دوستان محترم ایشان و تمام مبارزان راه آزادی، تسلیت گفته و آرزو میبرد که جامعۀ مبارز وطن یاد ایشان را همیشه گرامی داشته و با تحقق آرمانهای حق طلبانۀ آن رادمرد افغان، راه و رسم او را ادامه بدهند.

یادش گرامی باد و خاطره اش جاودانه!


په اروپا كې د ميشته افغانانو د ټولنې فدراسيون
فدراسيون سازمانهاى پناهندګان افغان در اروپا


زنده ياد داد نوراني به جاودانگی پیوست

داد نورانی مبارز راه آزادی و عدالت اجتماعی و روزنامه نگار نترس کشور روز چهارشنبه 13 جولای 2011 در اثر سکته قلبی بدرود حیات گفت. قلب او در حالی از حرکت باز می ماند که سالهای سال این قلب برای مردم محروم سرزمینش تپید و هیچگاه قلب او برای جاه و مقام و ثروت دهلیزی نگشود، قلبی که در او آرمانهای بزرگی برای مردمش را آرزو می کرد بدون آنکه به یکی از آرزوهای بزرگش برسد، از کار می ماند.
گرچه در رسانه ها کار نگارش او را از جریدۀ روزگاران یعنی ده سال قبل یاد می کنند، اما واقعیت نگارش و نویسنده گی او همزمان با کودتای ننگین ثور و با تجاوز شوروی و اشغال کشور توسط روسها بر می گردد. او از همان زمان به مردم سرزمینش میاندیشید و در دفع تجاوز روسها علیه این تجاوز راه آشتی ناپذیری را در پیش گرفته بود، و قلم آشتی ناپذیر او در جریدۀ صدای افغانستان به سالهای 1359-1360 در محیط مهاجرت بر میگردد. او در آن زمان نیز قلم رسا علیه تجاوزگران و نوکران داخلی اش داشت و نوک تیز قلمش راه آشتی را با دشمنان مردمش نمی شناخت و جدیت او علیه معامله گران بر سرنوشت مردم کشورش بود.
فدراسیون سازمانهای پناهندگان افغان در اروپا (فارو) درگذشت دادنورانی را به بازماندگان آن زنده یاد، خانواده محترم نورانی و رهروان راه آزادی و حقیقت نگاران واقعیت سرزمین ما تسلیت گفته، راه و آرمان نورانی را پر رهرو آرزو نموده و یادش را گرامی می داریم.

فدراسیون سازمانهای پناهندگان افغان در اروپا (فارو)


هواداران جنبش انقلابی افغانستان (هجاما)

تسلیت مرگ نابهنگام داد نورانی

 داد نورانی به حیث نویسنده، خبرنگار و مبارز دلیر در نهضت ملی و مترقی افغانستان به شمار میرود. مرگ نابهنگام این انسان آزاده طیف های متفاوت جامعۀ سیاسی و فرهنگی را در سوگ فرو برده است.
در وضعیت کنونی که کشور و مردم افغانستان به شخصیت های دلیر، آگاه و مبارز ضرورت دارند، داد نورانی بالاثر سکتۀ قلبی به کاروان جاودانگان می پیوندد و با نبود خویش، غم دیگری بر کوه غم می افزاید.

هواداران جنبش انقلابی مردم افغانستان (هجاما) خود را در این سوگ شریک دانسته و مرگ این شخصیت ارزشمند را از طرف خود برای خانوادۀ داد نورانی و جامعه سیاسی و فرهنگی افغانستان تسلیت می گوید.

هیچ نظری موجود نیست: