صفحات

سخت است فهماندن چیزی به کسی که در قبال نفهمیدنش پول می گیرد. (احمد شاملو)

۱۳۹۳ فروردین ۹, شنبه

تجلیل از روز شهدای 19 جدی 1392 در ولسوالی یکاولنگ



هیئت تحریر پیشرو همه ساله در 19 جدی روز شهدای به خون خفتۀ ولسوالی یکاولنگ توسط رژیم منفور و سیاه طالبان، در کنار خانواده های ماتمدار، به سوگ می نشیند و به خاطر تجلیل شایسته از این روز خونین تا حد توان به کمیتۀ برگزارکنندۀ این روز یاری می رساند. 

«پیشرو» مانند سال های قبل که در آن چاپ پوسترهای رنگه، تهیۀ فلم مستند، چاپ عکس ها وغیره شامل بود، امسال  نیز عکس های شهیدانی را که در دسترس بود، به شکل رنگه چاپ نمود و آن عده از شهیدانی که عکس نداشتند، به جای آن، گل لاله را به رسم یادبود چاپ کرد تا هدیه ای باشد از جانب هیئت تحریر این نشریه به بازماندگان آن شهیدان. 

نشریۀ «پیشرو» همواره تأکید نموده است که استفادۀ ابزاری از این روز خونین و درد دهنده، خیانتی است در حق شهیدان 19 جدی و بازماندگان آنان. هر حزب، سازمان، نهاد، انجمن و نشریه ای که به خاطر مسایل شخصی و گروهی خود از این روز استفادۀ ابزاری جهت به دست آوردن پول بیشتر می نماید، از سوی ما کاملاً مردود بوده، چنین رسمی را با شدیدترین الفاظ تقبیح می نماییم. این روز از آنِ شهیدان به خون خفته است که باید حرمت آنان و خانواده های شان را پاس بداریم. خوشبختانه خانواده های شهیدانِ به خون خفتۀ 19 جدی اکنون درک نموده اند که نگذارند نهادهای استفاده جو از آنان استفادۀ ابزاری و سوء نمایند. ما به این خانواده ها اطمینان می دهیم که تا حد توان از حقوق شان دفاع نموده و هر سال در تجلیل این روز خونین در کنار شان باشیم و یاد شهدای یکاولنگ و دیگر شهیدان افغانستان را همیشه گرامی بداریم.

هیچ نظری موجود نیست: