صفحات

سخت است فهماندن چیزی به کسی که در قبال نفهمیدنش پول می گیرد. (احمد شاملو)

۱۳۹۰ شهریور ۲۳, چهارشنبه

پورتال «افغانستان آزاد – آزاد افغانستان» ابتکاری ارزنده برای مبارزۀ استقلال طلبانه


دست اندرکاران ارجمند پورتال «افغانستان آزاد- آزاد افغانستان»!

اجازه  بدهید که نخست از همه سومین سالگرد تأسیس این صفحۀ زیبا، شکوهمند، رزمنده و مبارز را از صمیم قلب به تک تک دست اندرکاران ارجمند، همکاران قلمی و خوانندگان شما تبریک و تهنیت بگوییم. ما خرسندیم که در سیاه بازار وب سایت ها، پورتالی را داریم که رسالت و اصالت واقعی اش را درک کرده است و در چند سال گذشته بی پروا از تهدیدها، وقت کشی های انقیادطلبان و سایر تسلیم طلبان، در راه پرافتخار استقلال گام می زند.

پورتال «افغانستان آزاد – آزاد افغانستان» (www.afgazad.com) از چند جهت برای ما ارزشمند است:
1. این پورتال در خطوط کلی و سیاستگذاری های اصلیش، با خطوط و سیاست گذاری های نشریه پیشرو نزدیک است. پورتال نیز برای استقلال می رزمد، علیه بیگانگان است، اشغال را نفرین می کند، انقیادطلبان را افشاء می سازد، موجودیت نیروها و پایگاه های خارجی ها را نافی استقلال کشور می داند، جنایت و بربریت جاری در افغانستان را محکوم می کند، از حقوق زحمتکشان دفاع و قهرمانان واقعی ملت ستمدیدۀ ما را تجلیل می نماید، چیزی که نشریه پیشرو نیز در راستای آن در داخل کشور تلاش می ورزد.

2. این پورتال، منبع غنی گزارش های برا و ارزنده از داخل افغانستان است. این گزارش ها که با روحیۀ افشاگرانه، استقلال طلبانه و ضد استعمار تحریر می شود از ابتکارات واقعاً بی مانند و استثنایی پورتال افغانستان آزاد – آزاد افغانستان به شمار می رود. در شرایطی که رسانه ها در افغانستان حوادث و رویدادها را در چارچوب ژورنالیزم زرد و خنثی تبارز
می دهند، گزارش هایی که در پورتال به نشر می رسد، هر کدام اسناد پویای تاریخی برای افشای دشمنان مردم ما تلقی می گردد. هیچ وب سایت دیگری را سراغ نداریم که گزارش های مستند، تحلیلی و به سود زحمتکشان و استقلال افغانستان به نشر برساند، این افتخار در حال حاضر تنها و تنها به پورتال شما بر می گردد.

3. پورتال در چند سال گذشته تلاش کرده است تا ادبیات دری و پشتوی افغانستان را از حالت خنثی و بی محتوا و تخدیرکننده بیرون بکشد و ادبیات پویا، انقلابی و مردمی را معرفی کند. روند این کار به خوبی پیش می رود و ما مطمئن هستیم که در آینده ای نه چندان دور این پورتال به حیث معرف ادبیات نوین و انقلابی کشور جایگاه ویژه ای خواهد یافت. ادبیات و هنر انقلابی، شعر و نثر، موسیقی و عکس وغیره باید دینامیتی باشد برای منفجر ساختن سنگر فرسودۀ دشمنان مردم ما. پورتال در جریان سه سال گذشته ثابت ساخته است که استوار بر این خط حرکت می کند و ما آرزو داریم که این روند به مرور زمان سریعتر شود.

4. پورتال افغانستان آزاد – آزاد افغانستان متصدیانی دارد که شب و روز برای بهبود آن کار می کنند. اگر یک رسانه الکترونیکی در زودترین فرصت با معلومات و مضامین جدید تازه نشود، نه تنها اعتبار خود را، بلکه همکاران قلمی و خوانندگان را نیز از دست می دهد، و متصدیان آن افراد جدی تلقی نمی گردند. اما خوشبختانه، پورتال هر روز با مطالب تازه در خدمت خوانندگان خود قرار می گیرد، که این از یک طرف جدیت و وظیفه شناسی مبارزاتی دست اندرکاران را نشان می دهد و از سوی دیگر حلقه زدن همکاران قلمی بیشتر پیرامون آن. اهمیت این مسئله در اینست که خوانندگان می توانند هر روز نوشته ها و تحلیل های تازه را بدست آورند. در عین زمان خوانندگان از دست اندرکاران جدی و نه تفننی این پورتال می خواهند و این حق شان است که در مقابل ده ها سایت کثیف جنایت سالاران و متعصبین که بخاطر بیماری شرمندوک تعصب شان حتی خواهان تجزیۀ افغانستان هستند و یا سایت هایی که وظیفۀ «مقدس» شان را فقط جاسوسی به رژیم آخوندی ایران و دولت مرتجع پاکستان می سازد، فریاد راسختر و متداوم داشته باشند.

5. پورتال «افغانستان آزاد – آزاد افغانستان»، تنها پورتالی است که در عرصۀ نشر مقالات «نشریه  پیشرو» برای خوانندگان خارج از کشور نقش چشمگیر و تاریخی ایفاء کرده است. این پورتال همیشه تلاش ورزیده تا در پهلوی نشر مقالات جراید پیشرونده و مترقی، مقالات و مضامین نشریه پیشرو را نیز بی وقفه نشر نماید، که ما از این کار ارزشمند دست اندرکاران مترقی و مبارز این پورتال صمیمانه ابراز سپاس نموده و این حرکت را یکی از حرکت های شکوهمند این پورتال می دانیم.

هیئت تحریریه پیشرو ضمن تجدید تهنیت و تبریک، موفقیت ها پیروزی های بیشتر دست اندرکاران عزیز پورتال «افغانستان آزاد- آزاد افغانستان» را در مبارزۀ استقلال طلبانه و ضد استعمار آرزو می نماید.

هیئت تحریریه نشریه پیشرو
31 اسد 1390



هیچ نظری موجود نیست: