صفحات

سخت است فهماندن چیزی به کسی که در قبال نفهمیدنش پول می گیرد. (احمد شاملو)

۱۳۹۳ شهریور ۳, دوشنبه

مثلث خبیثه (سیا، موساد و ام آی 6)، خالق گروه خونریز داعش



درک ابتدایی از شکل گیری و گسترش برق آسای داعش (دولت اسلامی عراق و شام)، نشان دهندۀ آن است که پشتوانۀ بسیار نیرومندی در تقویۀ این گروه وجود دارد که در تمویل و تجهیز آن دست بالای داشته و در تربیۀ افراطی افراد گروه داعش منحیث انسان های جنایتکار و قسی القلب از روش های خاصی استفاده می نمایند. برای شناسایی این پشتوانۀ پنهان و نامرئی نیاز است تا مکثی فشرده بر شکل گیری و علل آن داشته باشیم.
گروه اسلامی داعش (دولت اسلامی عراق و شام) یک جریان سلفی سنی مذهب است که در اوایل تجاوز وحشیانۀ  امپریالیست ها به عراق، به دست ابومصعب زرقاوی ایجاد گردید و در سال 2004 متعهد به وفاداری و حمایت از القاعده شد که به نام (القاعده عراق) شهرت یافت و در اوایل رابطۀ بسیار نزدیک با القاعده داشت که به مرور زمان این رابطه به سردی گرائید تا جائیکه چندین بار درگیری های خونینی بین این گروه و القاعده نیز صورت گرفته است و القاعده رسماً اعلان کرد که بعد از این هیچ رابطه ای با داعش ندارد.
گروه افراطی داعش که قبلاً به نام های (القاعدۀ عراق و جبهۀ النصره) شهرت یافته، به رهبری شخصی با نام مستعار ابوبکر البغدادی (قبلاً به نام های ابو دعا و داکتر ابراهیم علی البدری نیز یاد می شد) از جنگجویان سلفی با جدا شدن از شبکۀ القاعده در سال 2013 و در سوریه به این نام مسمی گردید. این گروه به صورت برق آسا وسعت پیدا کرد و در مدت زمان اندک، به امکانات مالی و نیروی انسانی (گفته می شود که تعداد جنگجویان داعش به 60 هزار تن می رسد) زیادی دست یافت و هر روز تعداد زیادی از افراطیون مذهبی و کسانیکه مشکلات اقتصادی و خانوادگی دارند، به دلایل مذهبی و دستیابی به پول زیاد جذب این گروه می گردند، تا جائیکه این گروه کوچک، امروز ادعای تشکیل دوبارۀ خلافت اسلامی را در کشورهای سوریه و عراق سر می دهد.
بعد از پایان جنگ عراق، با هدایت مثلث خبیثه (کسانی ادعا دارند که کشورهای فرانسه، عربستان و قطر بیشتر در تمویل و تجهیز این گروه نقش دارند)، توجه گروه داعش به سوریه معطوف گردید و در درگیری های سوریه بسیار فعال بود و باعث گردید تا رهبری القاعده خشمگین شده و جبهۀ النصره را نمایندۀ خود در جنگ سوریه معرفی نماید. علاوه بر اینکه داعش با دولت بشار اسد در سوریه می جنگید، به جنگ با سایر گروه های تروریستی نیز اقدام نمود که این موضوع باعث تجرید این گروه بین سایر گروه های تروریستی گردید.
در جنگ سوریه داعش فعالانه شرکت کرد و جنایات بی شماری را مرتکب شد که میتوان یکی از دلایل مهم مشهور شدن زیاد این گروه را در جنایات غیر انسانی که در جنگ سوریه مرتکب گردیده و تصاویر و ویدیو های آن در فضای مجازی به نشر رسیده، یادآوری نمود. مخصوصاً تصاویری که از ابو عبدالرحمن العراقی در جریان بریدن سر انسان ها به نشر رسیده است. گفته می شود که این شخص بیش از 300 انسان را در جنگ عراق سر بریده است.
به نوشتۀ روزنامۀ الشرق الاوسط، داعش پس از آغاز بحران سوریه در سال 2011 و انجام چندین عملیات تروریستی، شهر رقه را منحیث پایتخت موقت خود انتخاب کرد و اقدام به پیاده کردن قوانین خاصی نمود. برای هر ولایت یک امیر، محکمۀ اسلامی و شورای خدمات اسلامی در نظر گرفت. رنگ سیاه را منحیث رنگ رسمی خود اعلان کرد، حتی رنگ نمبر پلیت وسایط نقلیۀ خود را نیز به رنگ سیاه تبدیل کرد. داعش دارای دو بخش رسانه ای است که به نام های اندلس و فرقان مشهور است و تمامی جنایاتی را که مرتکب می شود، از این طریق به نشر می رساند.
شواهد زیادی نشاندهندۀ آن است که گروه تروریستی داعش در چارچوب برنامه های مثلث خبیثۀ سه سازمان جاسوسی (سیا، ام آی 6 و موساد) در شرق میانه، تمامی برنامه های تروریستی خود را دیزاین کرده و مستقیماً از سوی این مثلث خبیثه تمویل و تجهیز می گردد و هیچ حرکت آن بدون هدایت مستقیم این مثلث صورت نمی گیرد.
بعد از اینکه مثلث خبیثه قادر به انجام عملیات نظامی در سوریه نگردید و کشورهای چین، روسیه و ایران در برابر این مثلث مقاومت شدید از خود نشان دادند و مانع حملۀ نظامی امریکا، انگلیس و اسرائیل به خاک سوریه گردیدند، مسیر تیوری طرح نقشۀ جدید شرق میانه را تغییر داده و اینبار از عراق شروع کردند. به همین دلیل بار دیگر داعش را به سوی عراق که به شدت از اختلافات به وجود آمدۀ مذهبی توسط نیروهای اشغالگر رنج می برد، هدایت کردند.
گروه تروریستی داعش زمانی که در عراق فعالیت می کرد، تعداد زیادی از افرادش زندانی شد، به همین خاطر توجه گروه داعش بیشتر به زندان ها معطوف گردید و به بیشتر از 24  زندان حمله کرد و نزدیک به 3500 تن از افراد خود را از زندان ها فرار داد.  داعش در سال 2013 نزدیک به 1400 خانه را در عراق منهدم ساخت که در نتیجه 1996 تن در این جریان کشته و بیش از 3 هزار نفر زخم برداشتند.  
با آنکه دولت عراق از حمله به شهر موصل خبر داشت، اما نتوانست از این حمله جلوگیری نماید و در نتیجه گروه داعش با بیش از 500 نفر قادر گردید به صورت برق آسا شهر موصل را تصرف نماید. با وجودی که بیشتر از 25 هزار نیروی نظامی ارتش عراق در شهر موصل جابجا بود، اما گروه داعش که در قساوت و جنایت شهرۀ عام و خاص گردیده و تبلیغات وسیعی را علیه کسانی که مقاومت می کردند به راه انداخته، قادر گردید تا در کمترین زمان ممکن این شهر را به تصرف خود در آورد.
موصل نه تنها یکی از شهرهای مهم عراق است و بیشتر از دو ملیون نفر جمعیت دارد، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز جایگاه ویژه ای در اقتصاد عراق دارد. گفته می شود که گروه داعش بیشتر از 429 ملیون دالر را هنگام تصرف این شهر غارت کرده است. تصرف موصل توسط داعش تغییر مهمی در جنگ داخلی عراق به وجود آورده و احتمال تاثیر آن بر جنگ سوریه نیز خارج از امکان نیست.
داعش بعد از تصرف موصل، شهرهای تکریت، تل عفر، جلولا، السعدیه، و بیجی را که مهمترین شهر نفتی عراق می باشد نیز به تصرف خود در آورد و هر روز در حال تصرف ساحات بیشتری از عراق است و وحشتی عجیبی را در سراسر عراق به وجود آورده است، تا جائیکه نوری المالکی از تجزیۀ عراق هشدار داد.
با آنکه نوری المالکی اقداماتی چند در برابر پیشروی داعش کرده، اما تاکنون نتیجه ای چندانی نداده است. البته با خریداری طیاره های اف 16 از روسیه تا جائی باعث گردید که در پیشروی داعش سکتگی وارد آورد و در قسمت های از ساحات تصرف شده، داعش را وادار به عقب نشینی نماید، هر چند درین اواخر امریکا نیز با بمباران چند ذخیره گاه اسلحه و موترهای داعش به این کارزار پیوست، اما این به هیچ وجه نشاندهندۀ مخالفت امریکا با داعش نیست، زیرا داعش از مسیری که برایش طرحریزی شده بود، پا فراتر گذاشت، لذا از سوی ایالات متحده باید گوشمالی می شد.
اینکه گروه داعش چگونه به تصرف این مناطق موفق گردیده و یا چرا علیه پیشروی این گروه مقاومت صورت نمی گیرد، باید در چند موضوع خلاصه کرد. برخورد غیر انسانی این گروه با شیعه ها، عیسوی ها، سنی های غیر سلفی و سایر مذاهب است که بدون کوچکترین مکثی غیر از سنی های سلفی هر کس دیگر را که گرفتار نماید، سر می برد و هیچ مکثی در کشتن انسان ها ندارد. ثانیاً این گروه در تفاهم با مسعود بارزانی رئیس جمهور کردستان عراق به تفاهم رسیده که در پیشروی داعش آنها را یاری رساند و در مقابل، گروه داعش حاضر است که در گرفتن استقلال کردستان آنها را کمک و یاری نماید. موضوع دیگری که پیشروی داعش را تسریع می نماید، بعثی هایی اند که بعد از سقوط دولت صدام حسین در حاشیه قرار گرفته و دولت نوری المالکی هیچ سهم و نقشی به آنان در دولت نداده است. این گروه از بعثی ها منحیث نیروهای هم نظر با داعش در این جنگ آنها را یاری می رساند.
مقاومت کشورهای چین، روسیه و ایران در سوریه باعث گردید تا مثلث خبیثه نتواند عملاً وارد جنگ نظامی در سوریه گردد، اما حرکت ضربتی گروه داعش در عراق، طوری که نشان می دهد در اوایل توازن را به نفع مثلث خبیثه (امریکا، انگلیس و اسرائیل) به هم زده است. اما این وضعیت تا آخر به همین منوال پیش رفته نخواهد توانست، زیرا تلاش کشورهای چین، روسیه و ایران در این است تا همچون سوریه در عراق نیز در برابر این مثلث قرار گرفته و نگذارد که دولت نوری المالکی به این زودی سقوط نماید.
با آنکه طرح (دکترین شرق میانۀ بزرگ) به منظور تغییر نقشۀ جغرافیایی شرق میانه از سوی مثلث خبیثه قبل از تجاوز به افغانستان وعراق طراحی گردیده و قرار است به اساس این نقشه نام برخی از کشورها در شرق میانه از روی کرۀ زمین حذف، برخی از این کشورها وسیع و برخی دیگر جدیداً ایجاد گردد، اما برای رسیدن به این هدف بزرگ چاره ای جز تمویل و تجهیز گروه های افراطی و تندروهای مذهبی ندارد و یگانه راه رسیدن به این هدف، داغ نمودن تنور جنگ های مذهبی است که  ابزار این جنگ ها گروه های تروریستی نظیر القاعده، النصره، داعش، الشباب و ده ها گروه تروریستی و افراطی دیگر است، چیزی که همواره در دست غربی ها قرار داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: