صفحات

سخت است فهماندن چیزی به کسی که در قبال نفهمیدنش پول می گیرد. (احمد شاملو)

۱۳۹۳ شهریور ۳, دوشنبه

غزه باز به خون تپید



 بعد از قتل سه نوجوان اسرائیلی و به تعقیب آن قتل نوجوان فلسطینی در نوار غزه، آتش جنگ بار دیگر نوار غزه را در شعله ها فرو برد. رژیم جنایتکار اسرائیل به بهانۀ بمباردمان پایگاه ها و مخفیگاه های حماس از زمین و آسمان، مردم بی دفاع نوار غزه را مورد حمله قرار داد که تا حال صدها غیرنظامی به شمول کودکان و زنان را به قتل رسانیده و هزاران تن دیگر را زخمی کرده است. حماس با پرتاب صدها موشک به خاک اسرائیل به مقابله به مثل پرداخته، اما تا جایی که از خبرها و گزارش ها بر می آید، تلفات آن در حد کشتن چند ده سرباز اسرائیلی بوده است، اما در مقابل این ملت بی دفاع و تحت ستم فلسطین است که باید بهای موشک پرانی های حماس را بپردازد.
رژیم جنایتکار اسرائیل با بی رحمی تمام، مناطق مسکونی و مردم غیرنظامی را هدف حمله قرار داده تا بار دیگر زهرچشمی به حماس نشان دهد. در جریان بمباران غزه صدها منزل مسکونی، بیش از 110 مکتب وغیره به تلی از آوار مبدل گشته است. کودکان با بدن های سوخته، گلوله باران شده، توته توته شده به هر سو پرتاب شده اند و مادران دیگر اشکی ندارند که برای جگرگوشه های شان بریزند. غزه به حمام خون مبدل گشته و جهانیان با بی تفاوتی بربادی آن را نظاره می کنند. هر چند درین اواخر صداهایی از اینجا و آنجا در تقبیح بمباران و کشتار فلسطینیان به گوش می رسد و دو جانب هم چند باری به آتش بس رأی موافق داده اند، اما این تقبیح کردن ها و آتش بس ها به هیچ وجه درد فلسطینیان را درمان نمی کند.
دید مغرضانۀ سازمان ملل و کشورهای قدرتمند عرب و غربی در مسئلۀ فلسطین و به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع آن درین میان از اهمیت بیشتری برخوردار است. سازمان ملل در بیش از پنج دهۀ گذشته نقش مشاطه گر رژیم خونریز اسرائیل را بازی کرده است، و کشورهای عربی نقش تماشاگر. هر دو با چنان بی تفاوتی و خونسردی به این قضیه نگاه می کنند، تو گویی ملتی به خاک و خون کشیده نمی شود، بلکه دو طرف در حال بازی فوتبال هستند. خیانت کشورهای ثروتمند عرب در مقابل فلسطینیان و خاموشی در مقابل این جنایات، نوکری هرچه بیشتر آنها را به غرب نشان می دهد. این کشورها هیچگاه نخواسته اند در مقابل اسرائیل که خود را به ژاندارم منطقه مبدل کرده است، قدعلم کنند و ملت فلسطین را از شرش نجات دهند. کشورهای ثروتمند عرب هرگز این کار را نخواهند کرد، زیرا منافع مشترک با کشورهای ثروتمند غربی دارند که نمی خواهند آن را با خطر مواجه سازند و برای خود دردسری به وجود بیاورند.
ایالات متحده که همواره زیر نام دفاع از حقوق بشر به کشورهای دیگر لشکر کشیده و هزاران انسان را درین راه قربانی کرده است، هیچگاه نخواسته به حقوق بشری که توسط رژیم خونریز اسرائیل در فلسطین نقض می شود، کوچکترین اشاره ای کند و یا به دفاع از مبارزات برحق مردم بی دفاع فلسطین بپردازد، عکس آن همیشه به کمک اسرائیل شتافته و آن را با پیشرفته ترین سلاح ها مجهز ساخته تا دمار از روزگار مردم فلسطین بکشد. این برخورد نشاندهندۀ ماهیت اصلی کشوری است که در کشور ما نیز به دفاع از «حقوق بشر» کشتار و جنایت می کند و آن را جنگ علیه تروریزم می نامد. دفاع از مردم بی دفاع فلسطین وظیفۀ وجدانی تمام انسانی های آزادیخواه است و خاموشی در مقابل اسرائیل اوج خفت و شرمساری.

هیچ نظری موجود نیست: